Tüketici güveni Nisan’da beklentileri aştı
Michigan Üniversitesi, Amerikalı tüketicilerin trendleri doğrultusunda hazırladığı Nisan ayı Tüketici Güven Endeksi’nin öncü bilgilerini açıkladı.
Buna göre Nisan ayında Tüketici İnancı bir önceki aya göre 1,5 puan artarak 63,5 oldu.
Piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşen tüketici inanç endeksinin bu dönemde 62’ye mal olması bekleniyordu. Tüketici inanç endeksi Mart ayında 62 oldu.
Amerikalıların mevcut mali koşullara ilişkin değerlendirmelerini ölçen mevcut ekonomik koşullar endeksi, Nisan ayında aylık 2,3 puan artışla 68,6’ya yükseldi.
Tüketicilerin uzun vadeli öngörülerini yansıtan tüketici beklentileri endeksi ise aynı dönemde 1,1 puan artarak 60,3 oldu.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Tüketici Araştırmaları Direktörü Joanne Hsu, tüketicilerin dayanıklı tüketim malları ve otomobilde enflasyonun düştüğünü fark ederken, kısa vadede enflasyonun yüksek kalmasını beklediklerini belirtti.
Hsu, kısa vadeli enflasyon beklentisinin Nisan’da yüzde 3,6’dan yüzde 4,6’ya yükseldiğini kaydetti.
Kısa vadeli enflasyon beklentilerine ilişkin belirsizliğin önemli ölçüde artarak devam ettiğine işaret eden Hsu, bunun son dönemde kısa vadeli enflasyon beklentilerindeki oynaklığın devam edebileceğine işaret ettiğini söyledi.